Sju sorters blommor

En dag för sent, men jag hoppas att de ska ha samma verkan ändå. :) Jag läste på vädret att den här dagen är lika lång som den förra.



Midsommar tycker jag är den finaste av alla "högtider" vi firar i Sverige. Det är ju fantastiskt med sommar och ljus och det ska så klart firas! Därför tycker jag att det är den mest logiska högtiden och den jag helst firar. Fast jag är inte särskilt bra på att lyckas fira högtider, åtminstone inte just när de är, och blommorna jag plockat idag är nog det enda sättet jag firat midsommar på i år.
Att det är sommar firar jag dagligen! När jag vaknar till solljuset bredvid mitt öppna fönster, när jag går barfota och känner moder jord under trampdynorna. När jag rider barbacka i bara linne och när jag känner håret blåsa i vinden. Sommar är nog bland det mest fantastiska som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar