Tillbaka på Yxtaholm

Och Firouzeh verkar inte intresserad av att brunsta. Jag håller tummarna ändå. Snart snart hoppas jag!

Hon, jag, Jojo och Bullen red till soptippen genom skogen. Värsta älgvägen över kalhyggen, diken och stockar och genom snårskog. Men vi kom fram till slut. Tuffa ryttare och tuffa hästar... Firouzeh fick duscha svansen efteråt.

Dagen har varit lite sådär märklig. Regn och sol om vartannat. Jag känner mig konfunderad över livet, och hoppas vår fölunge vill bli till nu snart!

Firouzeh och två hagkompisar




Prada, Jojo & Falanghina


Valackflocken

2 kommentarer:

  1. nu har jag tittat runt lite här och vad jag gillar din blogg! jag har en fråga- hur funkar det att värma vagnen på vintern och hålla en jämn temperatur? eftersom du har råttorna tänker jag. har själv haft råttor och vill ha igen -men min stuga kan bli riktigt kall på bara några timmar (när jag är i skolan t.ex)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Jag gillar din, men har inte riktigt vågat kommentera tidigare... :o Jag har liknande "värmeproblem" som du, såklart, om det inte ska kallna (relativt) snabbt behöver man nog väldigt tjock isolering. Hittills har jag inte haft råttorna över någon vinter och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. En idé är att ta med dem, men det hjälper inte om man ska hålla till i någon kall stallgång, en annan att inte vara borta så länge i taget, det men det kan bli svårt att alltid hålla. Jag har bara råttorna halva tiden, resten bor de hos min pojkvän, så han får antagligen ha dem mer i vinter. Men någon gång kommer vi nog alla bo i något vedeldat litet utrymme (vagn eller stuga) och vad vi hittar på då återstår att se.. Så jag kan inte riktigt svara, bara att det blir enklare när man är fler tvåbentingar som hjälps åt. Tråkigt svar...

    SvaraRadera