Mulet

Idag är det mulet och blåsigt och det verkar som att det ska regna. Jag pysslade lite i trädgården på förmiddagen men nu håller vi oss inne och städar och fixar, jag, Mim och Malva. Eller ja, dom busar väl mest och gör gångar under täcket i sängen. Brottas under kuddarna och tuggar sönder mandlar i fotändan. Om man kallar på dem sticker ett huvud upp här eller där.
Jag lagar grönsaksjox med banan och curry och ris. Och kokar rabarbersaft. Det luktar ljuvligt så jag hoppas att den blir god.
Sedan blir det väl lite rensande i kökshyllan och kanske att sy en gardin om jag hinner.

Mim

Malva

Fröna som jag satte härom veckan börjar titta upp :) Vet att det "egentligen" är för sent, men kunde inte låta bli att provså paprika, chili och jalapeno från kylskåpet... :)

Färgerna blev lite vimsiga, men det är ganska trångt på spisen här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar