Yxtaholm

Jag är inte världens bästa på att planera direkt. Men jag har många drömmar och idéer om vad jag vill göra.
Firouzeh och jag åkte ner till Yxtaholm över helgen. Skodde, verkade, red, pysslade och provade en ny sadel. (Hector, återkommer med kommentarer kring den, men jag tror att vi båda gillar den. :))
Det är alltid underbart på Yxtaholm om sommaren och jag önskar alltid i efterhand att jag tagit fler bilder.
Firouzeh fick träffa Flugan igen och dom blev så lyckliga! Stod och snusade varandra i näsborrarna en lång stund. Bägge med öronen framåt och inte en tillstymmelse till att pipa eller blåsa eller tjura som hästar brukar kunna göra när de ses. Lycka!





Firouzeh blev kvar där nere också. För att förhoppningsvis brunsta och bli betäckt med Nipr. Det kändes helt sjukt jobbigt att åka ifrån henne. Och jag gissar att det kommer vara väldigt tråkigt hemma i hagen utan min prickiga pälsis som då och då kommer upp och kikar vad jag har för mig i vagnen på kullen. Utan att kunna springa ner och krama henne god natt om kvällarna...
Men i helgen åker jag dit igen, och då hoppas jag på att hon är brunstig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar