Att ha skimmel

Även om Firouzeh skimlar av och blir ljusare ganska långsamt så blir det ju hela tiden en markant skillnad. En bra häst har ingen färg sägs det ju, men det är ändå blandade känslor när hon hela tiden byter skrud. Fast så klart tycker jag att hon är vackrast i världen ändå.
I början tyckte jag det var tråkigt att hon skulle tappa sin bruna stickelhåriga färg och sin mörka man och svans, men sedan började alla underbara små bruna flugprickar dyka upp och då kändes det genast bättre. Nu älskar jag att hon är så prickig i ansiktet!
Manen, svansen och hennes fina svarta ben börjar även de att ljusna, men jag hoppas att benen ljusnar långsamt! Hon har också alltid haft svarta örsnibbar, men jag såg härom dagen när jag red att även de börjar blekna faktiskt. Lite tråkigt, men säkert kommer de att vara vackra ändå. Jag älskar förövrigt araböron med den lilla spetsen högst upp! Visst är de underbara?

Firouzeh 2009

Firouzeh i januari i år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar