Samlarmani

Ända sedan jag var liten har jag samlat på allt möjligt. Ja, på det mesta faktiskt. Fina stenar och pinnar, gräsfrön, kastanjer, tejprullar, tagel, häftmassa, you name it!
På ett vis känns ju mitt samlande ganska fint och bra att ha. Det måste ju vara en naturlig instinkt hos människan att samla, då vi är ett jägar- och samlarfolk. Dessutom är det praktiskt att för det mesta ha sådant som en då och då behöver hemma.
Men i vissa fall går det till överdrift, som tex när jag är för rädd om mina samlingar. I somras torkade jag en massa brännässlor för att ha i smoothies och liknande och det har känts så fint att ha dem i sina burkar att jag inte kommit mig för att äta upp dem. Nu när nässlorna snart kommer att komma upp igen (förhoppningsvis) så känns det ju ganska tråkigt med pulver från förra året.... Aja, jag får väl ha det som gödning åt blommorna om inte annat - hoppas att jag lär mig något av detta nu!

En liten del av min burksamling...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar