Nya små vagnsvänner

Efter mycket velande från min sida så har två nya små fyrbenta vänner flyttat in i cirkusvagnen. Lurviga och lena i pälsen, med blanka ögon, nyfikna nosar och små små tassar som kittlar mysigt när de springer på min arm eller genomsöker handen efter godsaker.

Dom gillar att kramas, leka och busa. Äta färsk frukt och annan vegan-mat och att undersöka nya spännande saker. Dom är snabba som tusan, och lite blyga för människor än så länge. När de brottas med varandra har de dock inga hämningar! De far runt som jag vet inte vad och piper högljutt emellanåt.

Jag tycker om dom. Mer än jag trodde till och med. Det är väldigt trevligt att ha sällskap dessutom.




Mina tvivel kring rumskamraterna beror på att jag inte är helt positiv till att ha ”bur-djur”. Jag får nog ta och skriva ett mer utförlig inlägg om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar