When nothing goes right - go left!

Jag var ju säker på att vi behövde tuffa till oss och vara bestämda och rida dressyr med bett och stöd på tygeln och så vidare. Mest för att jag tänkte att det skulle vara bra för vår kommunikation och bra rent fysiskt för Firouzeh. Hon var ju dock av en lite annan åsikt och tjurade som tusan över träningen. Efter att har varit ledsen och uppgiven och sur och arg och allt annat man gärna går igenom innan man sansar sig så insåg jag att jag kanske valt fel metod för stunden helt enkelt. Så vi plockade av tränset igen och provade det helt enkelt. Det gick mycket bättre genast!

Kanske för att jag verkligen måste skärpa mig och göra rätt för att något ska hända, och för att jag inte kan störa hennes balans lika illa om jag inte hänger hit och dit i tyglarna. Jag vet inte. Men jag vet att om min lilla lurvboll är nöjd så är jag, vi lägger tränset på hyllan ännu ett litet tag. Det får vara så. Viktigast är att vi är vänner! 


1 kommentar: